Arlanda

Men god morgon på er! Eller säger man god kväll?

Vi sitter här på ett internet cafe på arlanda och försöker att fördriva tiden. Egentligen skulle vi ha suttit på en buss nu på väg ner till sthlm, men det fick bli ändrade planer. Malins pass har blivit tvättad två gånger (för ca ett år sedan) och vi har varit lite veliga om det ska fungera eller inte. Men när P.Larsson & Lollo var här så kikade dom på det och trodde att vi absolut kunde åka på det.

Men vi kände oss lite oroliga ändå, så för att lugna våra nerver så gick vi till polisen igår. Otrevligaste kärringen man kan prata med, kollade inte ens på passet och sa att hon absolut inte trodde att vi skulle kunna åka på det. Vi kanske skulle komma igenom passkontrollen i Sverige, men inte i Turkiet. Både jag och Malin blev riktigt less och stressad på hur fan vi skulle lösa detta.

Vi ringde runt och det slutade med att vi inte fick tillbaka våra pengar från bussen som vi nu inte kan ta, vi får inte boka en tidigare, ingenting. Då brast det, både jag och malin började tjuta. och inte nog med det, passhelvetet som hon blev tvungen att göra nu, fungerar bara nu under tiden vi är där & kostade 980 spänn! Helt sinnes.
Tillslut löste sig allt med pengar och allt vad det heter. Vi bokade ett tåg ner som gick 14.40 från sundsvall och hann till passpolisen i god tid.

Dessvärre blev vi ju fast här på arlanda. inte kul. Vi har fördrivit tiden med att letat skåp till väskorna som vi inte orkar släpa på. Kollat vart vi ska imorgon bitti, tagit oss en drink, ätit mat och letat sovplats. Slutade med att vi fick ligga på en bänkjävel, som var så obekväm så jag vet inte vad... Först var det bara jag och malin på den där bänken, nästa gång vi vaknar så sitter det en hel familj på säkert en sju pers. Dom stirrar som fan, så antagligen har jag haft mina nattliga läten för mig... hehe. Iallafall så kändes det inte så kul att somna om när dom bara sitter och kollar på en. Så tillslut gick vi därifrån. Och här är vi nu. Och snart är vi i Turkey. I can´t wait!

Ne, nu ska jag kika runt lite här på internet och sen ska vi försöka komma på ett nytt tidsfördriv.. Kanske fortsätta läsa min nya bok Det ska bli ett sant nöje att döda dig!. Den är riktigt hemsk. Usch.

Men ha det så bra nu, sakna oss inte för mycket. haha. Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Lina

Oj lite trubbel märker jag, men tur att de löste sig, Bäst att vara ute i god tid med allt nästa gång :P

Jag har också börjat läsa den boken :)



Ha de king i Turkey, sola åt mig med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback